Friday, March 29, 2024
HomeSmall BusinessPersbericht Biocartis Group NV: Biocartis kondigt lancering

Persbericht Biocartis Group NV: Biocartis kondigt lancering

PERSBERICHT: 20 juni 2022, 07:00 CEST

Biocartis kondigt lancering aan van zijn snelle CE-gemarkeerde IVD Idylla™ GeneFusion Panel voor snelle behandelingsbeslissingen in longkanker

• Idylla™ GeneFusion Panel beschikbaar als snelle CE-gemarkeerde IVD longkanker testing oplossing voor laboratoria, met resultaten binnen 180 minuten
  • 10% tot 20% van de patiënten met gevorderde longkanker ontvangen de gepaste gerichte behandeling niet door de trage tijd-tot-resultaat van vele huidige testing methodes, hetgeen leidt tot een vertraagde tijd-tot-behandeling1

Mechelen, België, 20 juni 2022 Biocartis Group NV (de ‘Vennootschap’ of ‘Biocartis’), een innovatief bedrijf in de moleculaire diagnostiek (Euronext Brussels: BCART) kondigt de CE-markering aan van zijn volledig geautomatiseerde Idylla™ GeneFusion Panel (CE-IVD). Het Panel detecteert in één enkele cartridge ALK, ROS1, RET en METex14 skipping, een brede waaier van actiegerichte targets die relevant zijn bij niet-kleincellige longkanker. Het Panel is ontworpen voor gebruik in klinische laboratoria en levert uitgebreide testresultaten binnen 180 minuten, aanzienlijk sneller dan de momenteel beschikbare testing methodes waarbij het vaak dagen of zelfs weken duurt voordat de resultaten beschikbaar zijn.

Longkanker blijft de belangrijkste oorzaak van kankersterfte, waarbij niet-kleincellige longkanker de meest voorkomende vorm van longkanker is. Het overlevingspercentage is de laatste jaren toegenomen…

Source link